Pages

Monday, June 4, 2012

Tovas studentfest

Igår firades lillasysters student hela dagen! Jag och Stella steg upp redan klockan sex för att kunna vara hemma hos mina föräldrar klockan sju, eftersom Stella skulle fixa Tovas makeup och hår. Dimissionen började kl.10 i Brändö Gymnasium, och drog ut på tiden lite längre än man skulle ha trott. Men 108 studenter var det som dimitterades i år, och inte ens det gråa vädret kunde dra ner på deras humör.

Färdig för studentfest!
Stella lägger sista handen vid Tovas frisyr
"Härmed förklarar jag er studenter"
The Show Must Go On!
Som vanligt bars studenterna ut ur skolan av några gymnasietvåor
Samma uppställning som på en bild tagen av dem då de slutade lågstadiet
Hemma efter dimissionen dök släktingarna ganska så snabbt upp, och sedan följde en stadig ström av gäster ända fram till kvällen. Jag hade fått i uppdrag att vara fotograf, så det tog en stund innan jag själv kunde slå mig ner med en tallrik smörgåstårta och kaka.

Kortet jag photoshoppade ihop åt Tova
Och hälsningen på baksidan av det.
Kopia av ett likadant foto taget 3 år tidigare på min studentfest (fast mössan är densamma!)
Här är originalet.
Flera tackkortsbilder togs också.
En fin dag var det, även om dess intensitet fick mig att stupa i säng ganska fort då jag äntligen kom hem på kvällen.

1 comment: