Pages

Monday, November 19, 2012

Dagens Vindfång

Dagens Vinfång (def Vindfång: diskussionsgrupp i min hemhemförsamling) var lite annorlunda eftersom vi bara var fyra deltagare förutom dragarna Daniel och Patricia (plus Tova via Skype en stund). Idag hade vi inte heller något ämne att diskutera, utan lyssnade i stället på en sång som varje deltagare i tur och ordning valde ut, och berättade sedan om hurudana känslor och tankar sången väckte hos oss. Det blev en verkligt mysig kväll med många fina låtar, och för min del en känsla av att jag skulle ha viljat spela upp så många fler låtar för de närvarande. Befriande var också att läsa mina tankar från föregående Vindfång för fyra veckor sedan, och inse att situationen som då var verkligen har rört sig framåt. Patricias fina kommentar gjorde mig också både glad och lättad, och väldigt tacksam över att ha Vindfång som ett forum där jag verkligen kan ventilera mina tankar både i diskussionerna och i mina nedskrivna funderingar efteråt.

Här är låten jag valde att spela upp för kvällen.

No comments:

Post a Comment